Форум HeroesWorld-а - Показать сообщение отдельно - MMH5.5 - Герои Меча и Магии 5.5
Показать сообщение отдельно
#1408
Старый 18.01.2023, 04:14
  #1408
^
Nargott
 
Аватар для Nargott
📖
Регистрация: 09.05.2009
Адрес: Смоленск
Сообщения: 1583
Регистрация: 09.05.2009
Адрес: Смоленск
Сообщения: 1583
По умолчанию
Re: MMH5.5 - Герои Меча и Магии 5.5

dredknightBtw can you give a list of valid cases when allied creatures acting before enemy creatures can be considered advantageous (except the obvious archers)?
1) archers
2) casters
3) rushers (first move attackers)
If you restrict rushers (by speed or battlefield size), then bonuses can be greater - up to 10-20-30% ATB (see to Wyngaal spec)
What is even more interesting than in the rush version (original game) - when enemy units begin to move, allied units are already placed in advantageous places on the battlefield (as extended Tactics).
__________________
Разработчик Heroes 5.5 WarGame Edition.
Сайт проекта - пока неактивен
Автор Асимметричных шахмат
Разработчик Heroes 5.5 WarGame Edition.
Сайт проекта - пока неактивен
Автор Асимметричных шахмат
Nargott вне форума
Ответить с цитированием